5 timmar senare

Några timmar senare, jag är fortfarande trött. För den som ville veta. Jag börjar tro att det snart kommer att bryta ut något helvetiskt virus eller så från förkylningsvärlden. Det okända ljudet Svante hittat var iallafall att han upptäckt att man kan trycka på ett av de fem djuren i babygymet - så spelar den en trudelutt. Det visste inte jag. Tror jag. Eller så hade jag förträngt det. Men nu vet vi det iallafall. 

De senaste fem timmarna har jag .. somnat när jag ammade Elise. I fåtöljen, som jag alltid somnar i. Det var väl oundvikligt antar jag. Elise somnade också, eller först. Och att sitta och hålla en bebis som sover när man själv typ svimmar av trötthet brukar leda till att man själv somnar. Fast jag fick väl sova i typ 5 sekunder, sen kom Svante insladdandes med en jäkla lastbilstrailer. 

Sen har jag gjort exklusiv middag, havregrynsgröt tillagad i micro. Tvättat några av kläderna jag köpte igår. Jag pallrade mig ut på en promenad, en kort en. 2,1km, en det är ju bättre än ingenting. Och det var då det slog mig, det jag skrev om först. Att jag är nog påväg att bli sjuk. Hur ofta går man ute i fem minusgrader och gäspar för att man är så trött. Då är man trött. På riktigt. Och trots att jag gick utan barnvagn så fick jag inte riktigt upp något tempo. Också fick jag ont i ryggen. Så .. någonting är det ju. 

Tänker att jag ikväll banne mig ska ta mig isäng. Så jag ska kasta in några plagg till i tvättmaskinen, dra igång ett snabbprogram, duscha och sen sova. Och hoppas på att ta igen några av dom här sömntimmarna som min kropp så desperat verkar behöva. Natten som var sov jag ju ändå inte direkt dåligt. Jag hade inga konstiga livliga drömmar om försvunna hallonpajer iallafall, utan när jag sov så sov jag. Sen att jag inte kom mig isäng förrän halv två... kan väl ha med tröttheten att göra. Men jag fick ju ändå sova hyffsat ostört fram till 9 iallafall, tack vare "elefonen". 

Så. Det är väl det jag ska gå och göra nu. Byta tvätt i maskinen och göra mig redo för sängen. Efter 20:00 klassas det väl ändå som okej att gå och lägga sig.. även om man är vuxen. Eller låtsas vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0