Sömnig

Mmm. Dom senaste dagarna har jag varit så oerhört trött. Under hela julledigheten har jag varit uppe mycket längre än jag brukar och Elise har vaknat mycket oftare än hon brukar, och allt det här har kommit ikapp dom senaste dagarna. 
Och innan ni blir förvirrade här, så ja - jag är ju jämt "ledig" - jag menar såklart nu medan alla andra varit lediga också, inklusive min käre sambo för engångsskull. 

Hela gårdagen tjuvade jag åt mig små sovstunder. Det har fortsatt idag. Jag blev betydligt piggare av att lämna hemmet, så det kanske är det som är problemet. Jag har såsat runt hemma för mycket. 

Idag åkte vi, trots min oerhörda trötthet, in till Umeå och besökte en vän som har fyllt år, fyller år eller ska fylla år.. lite osäker på vilket. Svante var supersocial, så fort vi kom innanför dörren ville han ha min "elefon" och spelade/såg på bolibompa/youtube/raderade appar i princip hela tiden med undantag för då han snabbt fikade. JAHAJA. Han är en riktig liten skärmråtta och jag vet ju att det beror på mig och Roger och mina och Rogers skärmvanor så det känns ju dubbelt obra. (Påtal om obra så måste jag bara berätta om äggen som finns på ICA Maxi - Ostora ägg - jag tyckte det var fantastiskt att dom på riktigt heter så. Ostora ägg. Är det då små ägg, eller normalstora ägg?) 

Energinivån steg iallafall några snäpp, som jag sa, av att lämna hemmet. Men jag ska ändå försöka leta mig isäng någon gång snart. Imorgon kommer nämligen mamma och vi ska försöka oss på en liten shoppingrunda... utan att egentligen behöva något just. Förutom sköljmedel. Och någon slags förvaring till Elises leksaker. Och eventuellt mer förvaring till hyllan vi för närvarande har. Ju mindre rappel som ligger framme löst, dessto bättre. Hade man själv fått önska hade man gjort sig av med minst hälften, men det är ju faktiskt inte mina grejer. Men det känns ärligt lite överdrivet att Svante ska ha typ 7 minioner som är typ 15cm höga och låter. Men jaja. Vi brukar säga åt honom att om han ändå bara tänker sitta framför teven så kan vi ju lika gärna kasta bort eller sälja leksakerna han har eftersom han ändå inte leker med dom.. Då brukar han leka med dom, en stund. Just det där förbaskade lekrummet - som så småningom inom en hyffsat snar framtid ska bli Svantes rum (både sov och lek) - är ett rum som jag inte riktigt kan få till rent.. visuellt. Jag vet inte hur man ska lösa det. 

Hur ska man lyckas ha en säng och leksaksförvaring och klädförvaring utan att ta för mycket golvyta men utan att han ska behöva klättra omkring på väggarna och riva halva huset.. 


Kommer förresten på att jag skrev A men inte B i ett av de senaste inläggen, jag citerar mig själv här: "Vi åkte iväg och köpte något helt ologiskt med tanke på omständigheterna, men samtidigt är det något man verkligen borde ha. Särskilt om man ska anses vara vuxen.". Antingen så är ingen lika nyfiken som jag, eller så bryr sig folk inte för inte en enda har frågat eller ens kommit med spekulationer. Eller så lämnade jag det ganska uppenbart ändå. 

Vi köpte en kaffebryggare. Perkulatorn vi hade - som vi fått i inflyttningspresent av en väldigt kaffedrickande mamma - la av för någon perkulation sedan. Först tappade den knoppen vilket är ett vanligt problem så vi köpte en ersättningsknopp som inte alls passade egentligen men funkade. Men tillslut började den läcka ut kaffe där men funkade ändå. Fram tills nyligen då, då den bara fortsätter att perkulera utan att säga till när kaffet är klart. Vilket ju resulterar i att kaffet kan smaka... bittert? Bränt? Överkokt? Vad vet jag, eftersom jag inte ens dricker kaffe. 

Men, så, skare va så skare va, Roger ville ha en sån här maskin så en sån här maskin köpte vi. För över 2000kr. Och Roger dricker inte särskilt mycket kaffe heller. Så nu antar jag att jag bara banne mig får lära mig att dricka kaffe. Jag kanske får googla tips. För Rogers tips kändes inte helt nyttigt. "Ta en sockerbit". Ja fast jag behöver en sockerbit per klunk visar det sig, när jag försökte prova efter den första bryggningen. 

Det kanske kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0