Onsdag förmiddag

Veckans läkarbesök avklarat. Vikt, längd och huvudomfång på tösen. Hon har precis klivit över 8kg och börjar stagnera i vikt. Vilket brukar vara en följd av att bebisar vid 6 månaders ålder rör på sig mer. Men jag har varit i funderingar om det börjar vara dags att fasa ut amningen och börja gå mer på mat. Eller typ iallafall kanske behålla morgon- och kvällsamning (och natt de gånger hon vaknar) och köra mer "riktiga" måltider på dagarna. 

Det är ju ändå bara en tidsfråga när tänderna börjar kika fram. Och när dom kikar fram då vill man inte längre amma, det är ju ett som är säkert. Men jag kommer fan inte ihåg hur man gör. Hur fasar man ut amingen? Vad äter bebisar när dom slutar amma? Vad åt Svante? Jag minns fasiken inte. Det är "bara" 4 år sedan men jag kommer inte ihåg. 

Just nu känns bara det mesta övermäktigt. Det känns bara tungt och .. inte så jävla kul. Jag vet inte om det beror på hormoner, eller om det är något med årstiden. Jag har märkt att det är fler som känner såhär, som skyller på årstiden / måncykeln / whatnot. Man brukar ju annars i regel bli piggare när det börjar bli vår.. säger jag också är det 14 minusgrader ute. Men det är ju soligt. Fast soligt är ju inte bara trevligt, för jag ser bara hur jävla skitit det är överallt. 

Jag skulle nog bara behöva lite energi. Lite semester. En 4½åring utan trots och eventuell vaxpropp vore ju fantastiskt. Nu vaknade Elise också, så nu ska vi fortsätta träna på mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0