En bit av himlen

I helgen har jag alltså varit hemma hos mamma i Burträsk och bara mådde gott. Men jag vet inte riktigt vars helgen tog vägen. Det känns som att varje minut var planerad, men jag hade ju ändå ganska gott om tid.... Komplicerat, eller hur?

När jag kom fram på fredagen så blev det till att äta direkt, köttsoppa, och sedan åkte vi till Innansjöns gamla skola/byastuga och såg hockey. Skellefteå vann och gick vidare till SM-final mot Luleå. Slaget om Norrland som det kallas. Jag vet inte vem jag ska heja på. Men i slutändan blir det förmodligen Skellefteå. Men jag gråter inte om dom förlorar ^

På lördagen åkte jag och moder till Skellefteå och lallade runt på Solbacken. Jag är så stolt över att jag faktiskt inte spenderade några större pengar. Jag köpte ett par knallrosa stövlar för 50 kronor på Rusta. Det kändes som ett bra köp, och det var väl i princip allt det överflödiga som jag köpte.

När vi kom hem gjorde vi plankstek. När jag kom hem på fredagen så fick mamma sitt första paket (hon fyllde år igår, söndag). Jag hade slagit in massa kylvaror, så det var antingent att lägga hela paketet i kylen, eller låta henne öppna det. Rostas från Norrbottensgården, matlagningsgrädde, såsreduktion för rödvinssås, sparris, päronkompott från italien och gräddglass. Och någon timme efter att jag gett henne råvarorna till middagen så kom vi på att det kanske var lika bra att ge henne den andra delen i paketserien. Alltså plankorna som middagen skulle serveras på.

Så, som sagt, när vi kom hem från Skellefteå gjorde vi plankstek och det blev så otroligt fantastiskt gott att jag funderar på att köpa egna plankor. Dock bara två, för det går ändå bara köra två i ugnen åt gången.
 
 
Och till efterrätt, typ två timmar efter middagen, så åt vi gräddglass och päronkompott.

Och det kanske inte ser mycket ut för världen, men den där päronkompotten är typ guds gåva till mäskligheten. Det är som att äta en bit av himlen. Seriöst, får ni någon gång chansen att testa den.. Just do it!
Den är absolut, helt klart, värd varenda öre av dom 55 kronor jag betalade.
 
På söndagen så åkte jag ner till Burträsk och hade ltie kvalitetstid med miin fader. Vi gick runt Västomsundet, en sträcka på ungefär 7,2 km. Sen tog jag med mig mormor hem till mamma också fikade vi gott. Mamma fyllde ju, som sagt, år igår. 45år. Och då fick hon den tredje delen i paketserien. En vinflaska.

I julas fick hon ett vi av Kizz. Så nu fick hon AC/DC. Så vi åt tårta och fikade och jag förbrukade hela min poängbuffert nästan. Och sen gick vi runt Brännbergsliden, jag och min mor. En sträcka på 7 km. Så jag gick 1,4 mil igår. Och det känns idag. Jag känner mig som värsta pensionären, jag har ont överallt.

Dels har jag ont för att jag fick ett skavsår för att det var en flärp lös i skon jag lånade av min mor, eftersom mina egna gått sönder och typ inte ens går att kalla skor. Det är bara en sula kvar typ. Också har jag ont i ovansidan av foten, och i låret, och i knät. Och i höften. Men det är bara i det västra benet.
 
Jag har bara åtta arbetsdagar kvar.
Jag hoppas det har släppt innan dess.
 
 

Kommentarer
Postat av: chrillos

Du den där päronkompotten lät ju inte helt fel, vars kan man få tag på den? :)

Svar: Du.. den är inte fel nånstans :) Jag köpte den på Maxi Umeå (var annars?) så jag kan tänka mig att kanske... icatorget eller maxiskell har?
elinmbr

2013-04-08 @ 22:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0