It's final!

Jag ber om ursäkt för att jag låtit er vänta i hela fyra dagar på en uppdatering. Jag lever, jag lever, ni kan vara lugna. Andas ut! Jag lever!

Har helt enkelt bara haft andra, kanske lite mer prioriterade, saker att göra. Till exempel så har jag jobbat 9 dagar i sträck. Igen. Eller åtta, jag har inte börjat idag än. Sen har jag packat, och packat, och packat, och planerat, och fixat grejer, och ändrat, och ätit och blivit halvt galen över saker som jag inte hade behövt bli galen över.

Idag har jag varit vuxen, om man bortser från alla svordomar och ..andra ord.
Vi har varit på banken och skrivit kontrakt, teknat lån och sånt. Vi äger alltså ett hus. Det är vårat på papperet. Det är inte vårat hos myndigheterna än, eftersom det tar ett tag att processa såna här ... papper. Det är vårt. Vi äger ett hus på 240 kvm. Alla problem är därmed våra. Även dom. Så nu måste vi gå igenom huset och typ skriva en plan. Så att vi har en plan. Tajmad och klar in i minsta detalj.
Men det bra överväger det dåliga och det är ju bara helt fucking underbart! Vi äger en villa. Men vi har inte ännu fått nycklarna, dom var där och städade idag. Den blev tydligen underkänd av bossen, så den städas igen. Så vi får en grymt städad villa, som vi dessutom kommer att vilja städa på vårt sätt. (dvs inte alls om man ska kolla på hur det ser ut här i lägenheten, hahaha)

Sen har jag räknat och deklarerat och dampat och blivit arg. Och deklarerat. Och jag kommer nog få tillbaka pengar. Inte jättemycket pengar, men några tusen om dom har räknat rätt. Och det är ju awesome, att få pengar när man behöver pengar alltså.

Och sen så har jag inte gjort så mycket mer. Men jag känner mig sjukt vuxen. Jag äger ett hus.
Vem blir först att hälsa på av mina kamrater?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0