Två självinsikter

Igår upptäckte jag en sak. Eller två.

Jag har sparat fruktansvärt mycket skit under mina 23 levnadsår. Igår gjorde jag en större utrensning (har tidigare gjort flera mindre) och fick ihop en hel sopsäck. Med skit. Jag ska fortsätta min rensning idag, för jag har på känn att jag kanske har sparat onödigt mycket iallafall. Behöver kanske inte ha kvar dagböckerna sen jag var 7, tex. Tror inte jag kommer lägga nån större vikt på det sen när jag är gammal. Det enda som står i dom första böckerna (har 13 st om jag inte minns fel) är "idag har det inte hänt så mycket. Jag har varit i skolan och lekt med Kristina". (Jag kunde inte stava min bästa kompis namn på den tiden. Bra Elin!). Tror inte det är något som jag kommer att finna intressant att läsa senare. Eller... så skriver jag av det på datorn. Eller... så slänger jag skiten. Svårt.

Det andra jag upptäckte är att jag på äldre dar har blivit känslig. Vi såg en skräckfilm igår, Chrill och jag. Sinister. Jag satt mest och höll mig för öga för att jag tyckte att det var så otäckt. Jag mådde psykiskt illa. Och det är ju bara löjligt, jag är 22 (23 till hösten) och vet ju att det bara är film. Men det var oerhört jobbigt att se den där jäkla filmen.

Men vilken underbar befrielse när filmen var över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0