Dag 15. Mina drömmar

Jag drömmer oftast om väldigt märkliga saker. Och det går ofta i perioder dessa märkligheter. När jag gick i högstadiet hade jag några veckor där jag oftast drömmde mardrömmar om björnar. Talande björnar, ilskna björnar, björnar som kunde öppna dörrar. Att jag blev räddad av grannen från björnar.

När vi bodde på rönnstigen så drömde jag mycket om ormar. En natt så drömde jag så intensivt att jag på riktigt trodde att det var en orm i sängen. Jag väckte Roger i halvt panik, för det var en orm i sängen. Han fattade ingenting, för det var ju ingen orm i sängen.

Häromnatten drömde jag att vi skulle gifta oss, jag och Roger. Men på nåt sätt så utvecklades hela den här drömmen till att han var skitarg och försökte döda mig. Vilket förmodligen innebär att jag har sett för mycket på Bones (tv-serien).

Det vanligaste jag drömmer om är jobbet. Ibland går det bra. Ibland går det inte bra. Och sen ringer klockan och man måste fara till jobbet och utföra det jobb man precis drömde att man utförde. Såna dagar är man ganska trött. Kanske inte så mycket fysiskt, men psykiskt. Då förstår man verkligen inte hur folk orkar jobba typ 17 timmar per dag flera dagar i sträck. Jag skulle vara helt död iallafall.

Men emellanåt är det fina drömmar också. Men dom minns man ju aldrig senare.

Kommentarer
Postat av: Chrillos

Haha, på tal om drömmar - häromnatten drömde jag att du mms'ade en bild på en tröja du brukade ha på 70-talet (??) och ville veta om min farmor, som har så mycket grejer, kunde tänkas ha en väska som matchade :P

Svar: Och vad ska det betyda då :O Att jag har bra, eller dålig stil? :P Eller att jag är "gammal"? :P
elinmbr

2013-01-15 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0