Dag 19. Regrets.

Jag ser ingen anledning att gå runt och ångra saker som man ändå inte kan få ogjort.

Visst, jag kan väl tänka att jag skulle ha avslutat förhållandet med svinet redan när jag började misstänka att något var fel. Vilket hade blivit då 1-2 veckor in i förhållandet. Då hade jag sluppit göra abort. Jag hade sluppit bli bedragen. Jag hade inte slösat massa tid. Jag hade sluppit en hel massa ledsenheter. Jobbiga tankar.

Men jag kan inte heller låta bli att tänka på vad som hade eller inte hade hänt om jag hade gjort det. Om jag hade avslutat förhållandet redan efter 1 vecka så hade jag kanske träffat ett annat svin. Hade jag gjort slut tidigare kanske jag aldrig träffat Roger.

Ja, visst hade just den 6 månader långa händelsen orsakat mig mycket smärta och "sorg". Men det har nog kommit mycket gott ur det. Jag vet till exempel att man inte ska vara så godtrogen. Man ska, och kan inte, alltid tro det bästa om folk. Saker är oftast som dom verkar. 
Om någonting ser ut som ett svin, och beter sig som ett svin. Ja. Då är det nog högst troligt att det faktiskt är ett svin.
 
Så nä.. det är inte mycket här i livet jag går runt och ångrar att jag gjort. Eller inte gjort.
Eller ja. Det endra jag ångrar är väl att jag inte använde mer våld. ^..^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0