Hej, Hallå.

Nytt år, ny blogg, nya tag. Jag har tidigare bloggat på 3-4 andra bloggar, men efter en tid växer man ifrån det och känner att man vill ha något nytt. Ny design. Nytt namn på bloggen. Innehållet kommer förmodligen vara ungefär densamma, men förhoppningsvis lite tätare mellan inläggen. Kanske lite mer bilder.

Nu senast bloggade jag här.

Även om dom som läser min blogg förmodligen redan känner mig så tänker jag köra en kort presentation.

Bloggens namn åsyftar mitt eget, (och kontot jag har på Instagram), Elin Maria Brännström. ElinMBr. Är 22 år gammal, född första dagen i September år 1990. Född och uppväxt i Burträsk, åtminstone större delen av mitt liv. Varannan helg spenderade vi i Robertsfors hos vår far, innan även han flyttade till Burträsk. Och när jag säger vi menar jag alltså jag och min bror, Lars, som är 2 år äldre än mig.

Gick hela grundskolan i Burträsk, vad jag har förstått så är det inte jättevanligt att man gör det i dagens samhälle. Valde att fly Skellefteå kommun när det var dags för gymnasium och valde att gå Livsmedelsprogrammet i Umeå framför i Luleå. Något som jag aldrig någonsin har ångrat, även om Luleå kan vara en rätt fin stad.

Min tillflykt till Umeå ledde till att jag träffade en del nya människor, vissa lite bättre än andra. Något som jag förmodligen kommer att berätta om senare, då jag är ett stort fan av att älta saker. 2008 mötte jag Roger, min pojkvän. Orsaken till att jag fortfarande är kvar i Umeåregionen. Sommaren 2010 hade jag en 20-årskris, men det ordnade upp sig och jag blev både med jobb och sambo. Och så har det varit sedan dess, med vissa detaljjusteringar.
Bytte "småstad"(Burträsk) mot "småstad"(Sävar), och till en början gillade jag det inte. Men Sävar har växt på mig, och jag tycker inte att det är så jäkla dåligt ändå. Folk hälsar ju till och med på en nu, till skillnad från i Burträsk där man knappt hälsar på folk man känner. Tror jag. Det är sällan jag träffar någon när jag väl är ute i Burträsk, varför jag nu skulle vara det.

Förutom att jobba och sova så gillar jag att fotografera, mestadels med mobilen även om jag spenderade en större summa på att köpa en mer avancerad kamera. Jag har inte helt förstått hur man använder den, men en vacker dag lär jag mig väl det också. Tenderar även att bli en del film, serier (som i tv-serier) och böcker.
 

Kort blev långt, och nu vet vi ungefär vad för slags blogg detta är...
Det är en blogg om mig. Elin M Br.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0