I min handväska

Jag har mer eller mindre börjat hata den här jävla listan. Men samtidigt så får den mig att skriva ett inlägg varje dag iallafall, om än ytterst smärtsamt ointressanta inlägg.

I min lilla, lilla svarta handväska rymmer jag inte mycket. Förr hade jag en stor svart väska som vi kallade för svarta hålet. Det fanns inget som inte rymdes däri. Den har jag dumpat nu, tack och lov, för att det betyder att jag inte behöver göra en innehållslista på hela universum.

I min lilla, lilla handväska ryms det ändå förvånansvärt mycket.
Jag har triljarder olika kvitton. Mest från Ica maxi. Jag har ett stycke papper. Jag har en liten burk låsolja, för man vet aldrig när man inte kan låsa upp bilen. Jag har ett "läppstift", nyans rosa tror jag. Med glitter. Är inte alls så fånigt som det låter. Jag har mitt headset till mobilen. Mobilen. Plånboken, en liten röd med en rosett. Jag har en ring, stor som ett jädra åbäke, så stor att den inte ens går att ha på sig. Så stor är den och då kan ni ju bara föreställa er hur stor den är.

Och mina nycklar, till bilen, lägenheten, cykeln, jobbet och skåpet på jobbet.
Men då kan jag förståss inte lägga igen "locket". Då kan jag inte stänga väskfan. Så jag har inte allt det där i väskan i normala fall. Om jag, såklart, inte bryr mig om att jag tappar allting längs vägen. Eller blir ficktjuvad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0