Kontrollerat kaos

Hemma hos oss var det ett mindre kaos när jag kom hem igår. Roger hade tagit hem och installerat diskmaskinen. Kaoset är väl ganska kontrollerat och begränsat just nu, till de västra delarna av köksbordet/soffan och södra delarna av hallen. Garderoberna är något svår att komma åt, vilket i sin tur innebär att det inte går att vika bort kläderna. Inte för att jag skulle ha gjort det ändå, förmodligen.

Jag sov till klockan 11.10 idag. Välförtjänt kan jag tycka. I efterhand kan jag känna att en tur ut i det fina vädret kanske hade varit något, men det är lite sent för det nu. Annars har jag plockat ihop de få julgrejer vi har och stuvat ner det i banankartongen. Just den här banankartongen är från Konsum i Burträsk, och har haft en detour till Snidex, där den senare vidarebefodrades till mig och mina grejer när jag höll på att flytta fram och tillbaka från Umeå under skoltiden.
 
Jag hade planerat att göra en salami och briepaj, som är fruktansvärt god, men det känns som att jag ska fokusera på lite viktigare grejer. Lite jobbrelaterade grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0