Min favoritplats

Ärligt. Så tror jag inte att jag har något ställe där jag hellre uppehåller mig. Eller ja.. kanske.
I soffan sitter jag hellre i schäschlongen (stavning?) än i övriga soffan. I duchen står jag hellre mot väggen än mot draperiet. Jag föredrar sängen över soffan. Vid köksbordet sitter jag hellre på soffan med ryggen mot väggen så jag har koll på vad som händer i rummet/lägenheten.
Jag föredrar Brännbergsliden före Burträsk. Även där sitter jag hellre så jag har uppsikt vid matbordet. Gärna direkt under radion, så jag ser vägen också. På jobbet är min favoritplats datakontoret, för det är enda stället man slipper frysa ihjäl.

Men min absoluta favoritplats i hela vida världen? Det är nog sängen, hemma hos oss. På sportlovsvägen 21. Även om rummet är litet. Jag föredrar mitt eget sovrum framför sovrummet hos mamma, av den simpla anledningen att jag har aldrig, någonsin, sett en spindel i sovrummet i Sävar. Total trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0