Min tro

Grunden till vad jag tror är ganska enbart baserat på detta citat.
Allting kan inte komma ur ingenting.
 

Något som jag väldigt mycket håller med om. Jag tror inte att vi blev skapade, formade eller att gud på sjätte dagen bestämde att det skulle finnas däggdjur. Jag tror på evolutionen, även om jag inte helt förstår den. Men det är mycket jag inte förstår. Ungefär som hur ett barn kan gå från liten, liten spermie till att bli.. jag?

Så långt köper jag det. Big bang och amöbor och allt.
Men, vad kom de ur? Vad uppkom amöban ur?

Så jag tror på "Gud". Men inte att det är en skäggig gubbe i ett stort fluffigt moln som gör lite som han känner. Att hen ska skydda oss från allt ont och blablabla.
Jag vet inte riktigt vad jag tror att "Gud" är. Men jag tror på att allt inte kan komma ur ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0