Mina syskon

Mina syskon. Dom förutsätter att man har flera, även om det vanligaste (tror jag) är att man bara är två. Fast när jag tänker efter så är faktiskt dom flesta jag känner 3 eller fler syskon. Hmm.

Jag har en "äkta" (biologisk) bror (och två extrabonusbröder).
Två år äldre är han, min bror. Han håller till i skellefteåtrakterna.
För närvarande är han utsänd på jobb, rörmockar i Stockholm.
På bygget på Karolinska sjukhuset, om jag inte minns fel.

Det var han som introducerade mig för musiken.
Millencolin är väl det band som fastnat bäst hos mig.
Yellowcard. Massa bra låtar har han introducerat.
Och många låtar som inte riktigt föll i smaken.

Jag har sett upp till min bror.
Jag har, när jag var liten och oförståndig, ogillat min bror.
Känslan som infinner sig nu är kärlek. 
Min bror är min bror, och jag älskar honom för det.
(Och jag tror nog att han älskar mig också.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0