Produktivt

Jag börjar känna att jag har lite ångest över att den här helgen redan snart är över. Det är liksom lördagkväll och på måndag börjar jag jobba. Igen!. Jag skulle ju ta det lugnt i helgen och bara vara. Vilket jag väl egentligen har gjort.

Jag sov till strax före elva idag. Sen åkte vi till Burträsk, min mor och jag och spenderade nästan 30 minuter inne på konsum. 30 minuter! (!!) Vad hände där liksom? Hela konsumbutiken är ju typ lika stor till ytan som våran färskvaruavdelning på Ica Maxi. Om ens det. 30 minuter! Jag är djupt imponerad.

Sen for vi hem. Gick ut och gick, "Runt" Brännbersliden. Runt Skafferiet skulle man väl kunna säga egentligen, mer korrekt ^. Skafferiet är då det skogsområde som ligger där typ i mitten. Det är jägarna som kallar det så, förmodligen för att det jämt är nåt djur där. Som jag har förstått det.

Sen gjorde jag en Salami och brieostpaj. Fick väl godkänt i betyget av min mor och Egon. Sen såg jag på den förmodligen mest intressanta skidtävlingen i mitt tycke. Skicross. Typ rally på skidor ut en backe med hopp. Jävligt spännande, hade svårt att slita mig. Sen när jag fick veta att det var en svenska med som det gick bra för så var jag ju bara tvungen att se. Hon kom tvåa, wiho!

Sen åt vi, Sollans goda fisk står det på receptet. Det var gott faktiskt, så dom underdrev iallafall inte. Anledningen till att jag satte mig vid datorn var för att skriva av det receptet. Men jag har ännu inte gjort det, såklart.
 
Vit fiskfilé (Vi använde kolja) på en bädd av purjolök, med champinjonstuvning över, smörstekta champinjoner (istället för koncerverade) och en blandning med creme fraishe chili, vispgrädde, caviar, senap och krydda. In i ugn och på med riven ost efter typ halva tiden. Serverades med pressad potatis.

Fruktansvärt gott. Fruktansvärt, antagligen, onyttigt. Och nu ska jag göra det jag satte mig här för att göra. Skriva av receptet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0