Sluta varna!

Jag har känt mig lite lätt irriterad idag. Och bara känt mig arg på många människor. Människor jag inte känner, eller ens vet vilka det är.

Jag såg en status på facebook, postat av Polisen i .. någonstans söderöver. Dom uppmande folk att sluta varna andra bilister vid fartkontroller och nykterhetskontroller eftersom att det hjälper brottslingar och vissa gånger då dom är ute så spanar dom egentligen efter efterlysta och dylikt.

Och kommentarerna under denna status. Oh My God.
Resonemangen folk har! Ofattbara!

"Jag gör det för att lagen säger att man ska ingripa om man kan förhindra att brott begås".
"Så polisen letar efter mördare med laser?"
"Polisen borde ägna sig åt att lösa anmälda brott istället för att mjölka oss hederliga svenssons på pengar".

Mhm. Sista. Mhm. Jaja. Är man en hederlig svensson så behöver man ju inte betala några böter eftersom man inte begått något brott. Eller har jag fått det om bakfoten?.

"Undra hur många förödande olyckor som begås för att folk sitter och stirrar på hastighetsmätaren för att dom är livrädd att köra över angiven hastighet för att dom inte vill ha böter".

Ja. Måste man sitta och stirra på mätaren så ska man nog inte ha körkort till att börja med. Man kastar blickar lite nu och då och försöker väl hålla foten i ett jämnt läge så att farten ungefär håller sig densamma. Det är då så jag gör.
 
Och polisen gör ju verkligen bara en sak i taget. Vissa medande att polisen gör det ju så bra själva med att annonsera ut var det är dom tänker stå dag för dag. Och det är ju sant. Det har jag själv tänkt på. Det måste väl åka fast bra nog många fler om dom slutade basunera ut var dom tänkte göra sina kontroller. 
 
Men dom har helt och hållet rätt i att man ska sluta blinka varnande till sina medtrafikanter. För då skulle man helt klart få fast många, många fler. Många uppfattade det som att man skulle blinka helt och hållet, eftersom dom började rensonera i att viltolyckorna skulle öka så.

Men så vitt jag vet så brukar inte älgarna lasra folk. Eller komma med alkotester. Jag vette tusan vad det är för jäkla vilt dom har där söderöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0