Vad är kärlek?

Utmaning. Dag 5. Besvara frågan "Vad är kärlek?".

Mission impossible, kärlek kan ju vara så många olika saker. Man kan ju känna kärlek för så många olika saker. Och olika personer. Men jag tänker ge ett kort svar. Men ibland räcker korta svar långt.

Kärlek är när man känner så starkt för någon, eller något, att livet ställs på ända om det skulle tas ifrån en. När man känner så starkt för någon, eller något, att livet på riktigt blir svårt att leva när den eller det försvinner.

Jag tänker inte gå in närmare på det och ge exempel, för då kommer jag att framstå som en idiot eller som känslokall. Jag skulle nog vilja ge ett exempel, men jag kommer nog inte att kunna formulera mig korrekt. Och då blir jag missuppfattad. Och då tror folk att jag är dum i huvudet. Och det vet vi alla att jag inte är.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0