At the dentist.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Och som vanligt när jag ska till tandläkaren så äter jag inget innan, eftersom man vill ju inte ha massa matrester i tänderna när man är där.
Jag skulle till tandhygienisten, ska jag väl tillägga. Tandläkaren jag var sist tyckte att jag hade dålig teknik när jag borstade tänderna, då det var kvar matrester och så mellan tänderna. Sådär 15.10. För man äter ju inget under dagen. Alls.
Idag verkar dom lite förvånade över att jag ens var där. Berättade sånt jag redan visste och som jag försöker tillämpa. Vinkla tandbortsten uppåt till exempel, "massera tandköttet". 20 minuter tog det. Och jag fick tänderna polerade, och sen flourlackade dom dom värst utsatta tänderna.

"Och nu får du ju inte äta nåt på 1-2 timmar".

Mh. Bra. Super. Jag hade ju inte ätit nåt innan jag gick dit och jag var vrålhungrig. But I survived! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0