Bostaden AB. Bostaden (Are Bullies)?

Idag är ingen toppenbra dag, än så länge. Dels har jag inte direkt fått sova som jag ska, jag drömde konstiga drömmar och jag drömde att jag var arg för att jag inte fick sova för att Roger väckte mig, och precis sekunden efter det ringer Roger på min mobil, i verkligheten alltså, för att berätta att jag måste kliva upp för att ja... dom ska ju vara här och gräva och installera och sådär.

Så jag fick verkligen inte sova.
Sen ringer han igen lite senare, och tydligen så är bostaden ena riktiga rumpnissar.

Vi sa ju upp lägenheten i april, så den är uppsagt tills 31Juli. Vi skrev också, i uppsägningen, att lägenheten skulle vara tillgänglig från och med 1a maj. Vilket den ju också har varit. Den har stått tom i 1½ månad.
Och tanten som bodde ovanför oss ville, eller vill, ju ha vår lägenhet för att hon inte kan gå i trappen. Och vi har ju sagt till henne att lägenheten är tillgänglig, vi har sagt till kvartersvärden att den är tillgänglig. Kvartersvärden har ju till och med varit in och tittat, när han skulle visa lägenheten för tantens barn som tydligen också ville se. Och godkänt den, att det klart från vår sida. Det är städat som det ska och ingen ersättning för hål i väggar eller så. Det grönt.

Men, om jag uppfattat saken rätt, när tantens son ringer till bostaden för att få ta lägenheten i förtid så att säga, så får han beskedet att den inte är uppsagd, att den inte är tom osv osv.
Det är klart att det inte spelar nån roll för bostaden, dom får ju in pengar ändå. Pengar som vi måste rulla ut med varje månad för en lägenhet som är tom som vi skulle kunnat blivit av med en månad i förväg.

Om jag uppfattat saken rätt alltså. Jag har ju fått höra det från en stressad Roger, som fått höra det av nån (sonen förmodar jag) som fått det beskedet av bostaden. Så det kan ju vara sanningen med modifikation. Men jag hyser ändå inga varma känslor gentemot bostaden. Det mesta som är kommunägt är dåligt. Dom gör lite som dom vill, för det spelar ingen roll om folk gillar dom ändå.


Arrrrrggghhhh vad jag blir arg.
Dom gör det säkerligen med flit dessutom. För att vi flyttade ifrån dom.
Översittare. Skit ner er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0