Det är terrorism I tell you!

Igår var det personalfest. Och jag var inte där. Det känns lite både och. Tråkigt, eftersom det brukar vara ganska kul och man känner sig oftast ganska utanför när man inte varit med ^^.

Samtidigt känns det ganska bra, eftersom vi istället hann gå ut och äta och fira vår femårsdag (jag och Roger alltså). Och jag slapp spendera den här söndagen med att tycka synd om mig själv och vara bakis. Vilket hade varit extra jobbigt med tanke på att jag börjar en timme tidigare imorgon.

Sen har vi istället hunnit göra massa saker. Vi tänkte ju äta och sen hyra en film och slappa i soffan.

Vi åt, en och enhalv timme tog det, och sen for vi hem och skurade pannrummet. Så igår var det det renaste rummet i vårt hus. Sen gick vi ut och drog lite rötter innan vi kvällade.

Idag vaknade jag 6. Vägrade stiga upp. Klev upp 2 minuter i nio då svärfar skulle komma nio och hjälpa oss att mura igen rökkanalentjosanhoppsansaken i pannrummet, samt släta till väggen. Så det gjorde herrarna medan jag har städat hela övervåningen.

Sen har dom dragit lite mer rötter och jag tvättar. Sen ikväll ska golvet i pannrummet flytspacklas. Och jag ska ge mig på att försöka städa i källaren. Kanske främst dammsuga varenda skrymsle och vrå i bastun i jakt på den där övervidriga spindeln jag tyvärr la ögonen på en kväll i duschen. Det smartaste hade naturligtvis varit att dödat den där och då. Men jag kände mig feg, trött och lat den kvällen.

Och nu går jag istället ner i källaren med fasa, då jag vet att den gömmer sig någonstans där nere. Usch vilken terror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0