Det blir lite förändring

Vi håller som sagt på att bråka med fasaden. Olja den med det enda vi kan använda, annars måste vi bryta lös fasaden och sätta dit nytt. Men det blir förjävla bra alltså. Jag var lite orolig där ett tag, men fy fasen vad snyggt det blir alltså. Det ser ju typ ut som att vi nyss har spikat ihop huset. Nybygge.

Från början så var vi under åsikten att "det kan ju iallafall inte bli värre". Men nu är jag lite mer under åsikten att ... det hade nog nästan inte kunnat bli bättre heller. Till sommarn (jag säger det fortfarande för jag tycker inte riktigt sommaren har kommit igång än. För mig är det fortfarande vår, eller försommar) så ska vi kitta om fönstrena och måla runt dom också och då kommer det att bli ruggigt fräscht.

Vi är typ kvarterets nya hjältar. Nästan alla grannar som passerat när vi har varit ute och målat har stannat och berömt oss. När vi flyttade in så var den stående frågan om vi hade tänkt göra något med fasaden. Nja, har vi sagt. Så småningom men det blir nog inte i år.

Ptja. Det brukar låta så på oss, och sen helt plötsligt händer det. Det var samma sak med hundkojan. "Äh men nä den tar vi ner till sommarn". Samma kväll var den jämnad med marken. Jag bor med en lite impulsiv man kan man väl säga. När han bestämt sig är det bara att hänga på. Fast demolera hundgården ville jag gärna göra också. För hand. Dom tog traktorn och bara körde ut den. Sen var det bara att plocka bråte.


Igår var Maria här och hjälpte mig att måla fasaden. Sen kom Svärfar förbi och hjälpte till lite också. Så vi har nu målat/oljat just lite mindre än halva huset. Jag ville skriva mer, men kom på att halva kortsidan är omålad. Vi var för kort i rocken, så vi har bara målat bräderna som går lodrätt. Dom som är på den övre delen av huset är vågräta, så det ska inte göra något att man målar dom på olika dagar eller så. Annars är det ju nästan dödsstraff att inte måla klart en vägg på samma dag. Nyansskillnader och så. Är lite skeptisk till att det faktiskt är samma sak med olja. Trät suger ju det den suger. Vilket i vårt fall är ganska mycket.

Ja jäklar vilken skillnad det blir.
Det är ju nästan en fröjd för ögat att komma hem nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0