Lördag

Igår morse så kunde jag inte skillnad på höger och vänster. Jag satte linserna i fel öga, vilket resulterade i att jag såg suddigt (tydligen inte innan jag kom till jobbet) och stundvis dubbelt. Började fundera på om jag var full eller nåt. Efter åtta undersökte jag problemet genom att byta plats på linserna.
Mysteriet löst. Elin får bli lite mer uppmärksam.

Åkte hem. Gick på promenad med min mor och såg film. Eller jag vet inte riktigt vad jag såg för att vara helt ärlig. Gick isäng strax före tolv och somnade som en klubbad säl.

Upp i morse. Frukost och sen, helt på eget bevåg, ut och stapla ved. Terapi för själen. Det kändes bra och konstigt nog avkopplande.

Sen så har vi bjudit damerna på surströmming. Damerna är alltså mormor och hennes syster. Gott var det. Inte så nyttigt skulle jag tro.

Sen drog jag med mig mamma på promenad nu efter tio. 4km och mamma ville helst sova. Kul att man kan trigga varann iallafall.. :P

Mormors syster var impad över hur "liten" jag blivit.

...

Liten vet jag inte. Mindre ja, men liten? Nej. Finns fortfarande alldeles för mycket av mig i denna värld. Ändring ska det bli.

20 kg till innan jul? Jatack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0