Nä, jag får banne mig aldrig sova.

Idag är jag lite trött. Klockan var väl närmare halv ett när jag somnade igårkväll också skulle jag upp halv sju i morse. Mh. Det gick sådär eftersom jag gick och la mig igen och vaknade av att någon bankade på dörren.

Vilket jag ju var förvarnad om, dom är ju här och håller på att installerar bergvärmen. Finally! Äntligen slipper vi springa upp och ner på kvällarna och starta elpatron för att ha varmvatten att duscha i. När man ska diska så är det antingen att diska i kallvatten, eller att koka vatten så att det åtminstone blir ljummet. (½ kallvatten från kran, ½ kokande vatten ur vattenkokaren). För det är inte lönt att gå ner och starta patron för att diska. Det är för dyrt.

Hahaha. Fan vad snålt det låter alltså.
Vi är inte så snål som det verkar. Vi är bara ... ekonomiska.. som hellre lägger pengarna på något annat än att värma upp vattnet för att diska ^.

Om 20 minuter ska anticimex vara här och kolla för försäkringen. Jag förstod inte riktigt det där, men tydligen så är det en hussvampsförsäkring i vår villaförsäkring och för att den delen ska gälla så måste dom ha varit här och tittat först och bedömt risken typ. Nåt sånt.

Och sen ska man jobba. Jag vet fortfarande inte riktigt när, eftersom jag inte har fått några klara besked. Jag har framfört mitt önskemål till min kollega för kvällen, och inte fått nåt svar. Så jag vet inte riktigt... får jag inget svar så får jag anta att det är ett nej, och att jag ska köra på den tid jag blivit tilldelad. Än om jag hellre velat ha den tid jag tackade ja till. Jag vet inte riktigt vad som hände, men det fanns säkert en mening med allt det där.
Klockan är ju bara kvart över åtta än dessutom. Han har ju flera timmar på sig att svara. Huvudsaken är väl att jag vet att jag ska jobba. Och att jag gillar mitt jobb oavsett var jag blir placerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0