Om en spindel

Jag höll på dö i morse. Jag skulle bara stänga igen fönstret i källaren (man är ju lite paranoid av sig och tror att folk kommer krypa in).

Så jag stängde fönstret. Och upptäckte en svart stor äcklig spindel, 1 dm från min hand.

Så jag dog lite.

Har jag sagt att jag är livrädd för spindlar? När jag var liten så gillade jag dom. Sen försökte jag klappa en som bet mig, och sen dess är spindlar djävulen själv.

Särskilt om dom är högre än jag.
Alltså typ sitter i taket och inte på golvet. Och under nästan hela min uppväxt är det ingen som förstått hur skiträdd jag är för dom åttabenta kräken.

Jag dör litegrann inombords varje gång en spindel kommer lite för nära och lite för överraskande. Och kanske är lite för stor. Oftast.

Utrota spindlar. Och mygg. De är roten till allt ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0