Tycker det är ren logik.

Tydligen, för att nån skulle kunna ta lägenheten i förtid, var man tvungen att skriva på en fullmakt på bostadens hemsida. Vilket vi inte gjort. För att vi visste inte att det skulle göras, men nu är det gjort.

Jag är fortfarande arg på bostaden. Jag tycker fortfarande bostaden är ett gäng översittare.

Om vi har skrivit att lägenheten är tillgänglig från första maj.. Då betyder det att lägenheten är tillgänglig från första maj. Och om då nån hör av sig och vill ha lägenheten, och vi inte har skrivit på det papper som behövs för att nån ska kunna ta lägenheten efter första maj... HÖR MAN INTE AV SIG DÅ!?

"Hej ja du jag ringer från bostaden och jag har en här som är intresserad av att ta er lägenhet i förtid. Men ni har inte skrivit på den fullmakt som krävs för att det ska vara möjligt... Är ni medveten om detta?". Hur svårt skaré va?

Jag blev fasiken bara mer arg nu.
1+1 är fan i mig 2. Lägenheten är tillgänglig från 1:a maj. Lägenheten är tom. Kan det tänkas möjligtvis att vi har flyttat därifrån? Kan det tänkas att vi vill bli av med den efter första maj? Kanske? Jag vet inte.
Nä. Du vet, vi använder lägenheten för att lagra all den luft som inte rymms i huset vi har köpt.

Och Roger är den vuxna i situationen, som tycker att gjort är gjort och det är inte lönt att vara arg i onödan och man slipper ju ha något att göra med bostaden sen.
Och det är ju sant. Jag har en klok karl.

Men jag är 6 månader yngre. Jag har inte nått den mognadsgraden, så jag tänker vara arg. Och jag tänker avreagera mig här. Och hoppas att nån från bostaden läser det. Kanske får dåligt samvete. Vi kommer ju aldrig att få tillbaka dom 4000 vi gått miste om här (jag vet, 4000 är inte mycket pengar. Men vet ni hur mycket färg man kan köpa för 4000? Jag hade kunnat måla hallen, och/eller matplatsen för dom pengarna! Men nu gick dom istället till ett bolag som redan har en uppsjö av pengar. Ett bolag som har misskött sitt jobb enligt mig, men vad spelar det för roll när dom får pengar ändå för lägenheten. Råder det inte bostadsbrist nu? Jag har svårt att tänka mig att dom har så mycket att göra om dagarna att dom inte kan slå en signal när någon har hört av sig om att dom vill ha vår lägenhet men de rätta papperen är inte påskrivna.) (lång parantes) men kanske går det att förhindra att det upprepas. Någonstans är det ju nån som har gjort något fel.

Och det är inte vi.
Så det så, hör sen och därmed basta.

Nu är jag lite mindre arg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0