Utan anmärkning.

Anticimex var ju här. Blixtvisit, 20 minuter sen var dom klar. Å andra sidan var det ju inte jättemycket dom skulle kolla på - källaren och vinden.

Dom tyckte allt såg superfint ut, och deras utlåtande var att vi inte har någon hussvamp och att vi inte kommer att få någon hussvamp heller. Och om vi får några problem med getingar eller myror så ringer vi dom, för det ingår också i försäkringen.

Vilket ju är bra, med tanke på att vi har 10 påbörjade getingbon uppe på vinden. Fast vi dödade en geting häromveckan och sen dess har jag typ inte sett någon. Så vi kanske dödade den enda inneboende? The queen. Nä. Dom dyker nog upp dom jävlarna.

Det är ju förövrigt ett helt fantastiskt väder idag. Regnar så att det bara forsar nerför gatan. Vi bor ju på toppen av kullen så att säga, så risken att vi blir översvämmade är liten. Än om det, som jag fattat det, hänt en gång att källaren blivit vattenfylld. Men då var det, om jag inte förstått något fel, en ledning ute vid gatan som gått sönder.
Roger sa att jag ska vara glad att jag är parkerad under carporten. Och det är jag.
Men hur fan blir det sen när jag ska parkera utanför jobbet? Dyngsur förmodligen. Men det är ju några timmar kvar tills jag börjar, förhoppningsvis öser det inte ner då. Tiden går så fruktansvärt segt idag. Men det är väl för att jag inte är van att stiga upp 7 när jag inte har något att göra förrän vid tretiden.

Och jag kan inte eller tänker inte gå ut och gå/jogga/springa. Dels för att det regnar. Och dels för att jag typ isåfall inte har möjlighet att duscha sen. Eftersom dom håller på med det dom nu håller på med där nere.
Men det verkar som att dom blir klar idag iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0