Den totala underbara tystnaden.

Mm. Då har man gjort bort att arbeta. Dag 4 av 9.
Det var oerhört tungt att stiga upp i morse. Men när jag väl kravlat mig ur sängen så gick det ganska bra. Jag såg dubbelt där ett tag, men det ordnade sig. Den här dagen har varit lite bättre än igår. Eller ganska mycket bättre. Tycker vi hade ett jädra flyt i morse.

Det blev lite ändringar för mig ändå. Jag fick hoppa över och leka lite på köttet. Och det gick bara alldeles, alldeles utmärkt. Och sen blev det ändringar imorgon. Istället för att börja 6, som jag skulle ha gjort, får jag sovmorgon och börjar 9.30. WonderfuUul!
 
Men det kan nog bli en tidigkväll ikväll ändå. Jag känner mig ganska tärd, och ganska slut i huvudet av allt folk. Det blir så mycket ljud och vagnarna skramlar och diskarna surrar. När man sätter sig i bilen och får den totala tystnaden är förmodligen den bästa på hela dagen.

Till och med när man kommer hem så väsnas det från olika håll. Ventilationstjolahoppet inne på toan surrar dygnet runt. När vi precis flyttat hit hade jag svårt att sova på grund av att den väsnades så. Även om man inte har på något. Lägg då till ljuden från diskmaskinen, köksfläkten, tvättmaskinen och bådas datorer som surrar och surrar.

Men i bilen, efter jobbet. Där är tystnaden är total och underbar. Så underbar att jag ibland bara sitter i bilen en stund. Fyra-fem minuter och bara njuter. Bästa stunden på hela dagen, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0