En sån där lördag.

Ingen kan ju komma och säga att jag inte vet hur man njuter av en ledig dag. Eller hur var det nu man gjorde det? När jag vaknade i morse hade jag inte (!) ont i huvudet, vilket jag haft praktiskt taget varenda jäkla dag hela veckan. Huuur ska jag fira detta, tänkte jag då. Huuur?

Jag städade litegrann. Sen tvättade jag litegrann. Sånt där som man verkligen vill göra på sina lediga lördagar. Också gick jag ut på en liten promenad. 7,5km blev det dagen till ära. 7,50 kr till hjärt-och kärlforskning på kvinnors hjärtan. Yeey. Många bäckar små, snart är Ica Maxi på topp 20. Vi måste bara promenera ungefär till Enköping enkel väg ^^ Det går bra om man är många!

Vi åt hjort och pommes till middag. Det var gott som tusan.
Och sen har vi myst framför en film under varsin filt. I varsit hörn av soffan. Mysigt. Men våran soffa är inte optimal för två tjockisar att mysa i. Det är alltid obekvämt för någon av oss. Filmen vi såg, via Netflix of course, var Dark Shadows. Ni vet, den som gick på reklam för bio för några månader sedan. Med Johnny Depp. Av Tim Burton. Han kommer tillbaka efter att ha fått tillbringa 200 år i en kista och funderar vad det är för häxkonster som får folket in i teven..
 
Den var faktiskt ganska bra. Till och med Roger gav den betyget bra. Och då är den iallafall inte dålig, som dom flesta filmer jag gillar är.

Nu ska jag gå och lägga mig, för mina ambitioner är att komma mig upp före 8.00 imorgon. För att jag ska kunna sova imorgonkväll. För på måndag så måste jag upp 3.30. För jag börjar tydligen 5. Pigga och glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0