Ett snitt på 0,6 per dag.

Klockan 3.15 imorse ringde det första av mina fem alarm. Jag kan såhär i efterhand känna att jag kunde ha varit lite snällare mot mig själv ock kanske ställt första alarmet på 3.30. Och kanske bara ställa två eller tre alarm. Åhja, det gick ju bra ändå och jag var ovanligt pigg när jag gav mig av mot jobbet en timme senare.

Mhm. Det blev någon kvart med frisk luft i morgonkylan då det inte var upplåst.

Vägde mig i morse också. Vi har kört vår diet i två veckor. 14 dagar.
För den som inte är insatt så kom vi på att vi ska bli av med våra kilon för tre veckor sedan. Den första veckan gick inte superbra, och vi kickstartade och har kört stenhårt sedan den 11:e Mars. Och det har gett resultat. (Tack gode gud!) Det vore ju fruktansvärt tråkigt om det inte hade hänt något.
Men hänt grejer har det! 9,2 kg har jag tappat.

Det bästa av allt är att jag inte ens är sugen på godis. (Det där lär jag få ångra imorgon). Från att ha ätit i princip en chokladkaka på 200g varannan dag, till att bara .. nä nu får det fan vara bra. Det fascinerande är att det finns hemma, men vi rör det inte!
 
Eller nä. Det bästa av allt är att man får äta god mat. I princip vad man vill. Men då får man tänka på mängden. Idag har jag legat lite risigt till, för det bjöds på våfflor på jobbet. Det är ju våffeldagen (eller vårfrudagen som den egentligen heter. (har jag för mig)).
 
Det går ruggigt bra. Så det kommer väl ett bakslag framöver. Nä! Bort med dom negativa tankarna, det här kommer att gå hur bra som helst och jag kommer att bli så sjukt mer välmående. Fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0