Gruvarbete pågår.

Jag sitter här och leker gruvarbetare.

Jag tänker gå ut och gå. Men jag vill inte riktigt. Dels för att det är jobbigt att byta kläder. Dels för att det är kallt och mörkt ute. Dels för att mina skor och jag inte riktigt kommer överens. Och dels för att jag bara är lat. Och trött. Jag vill hellre gå och lägga mig, eller bara ligga här i soffan och slötitta på en film. Eller serie.

Jag har några avsnitt av Bones jag "måste" se. Men jag vill inte riktigt, för jag vill veta vad som händer. Hur logiskt lät det där egentligen? I det senaste avsnittet (sorry om jag sabbar för nån här nu) så sköt dom Pilant i ansiktet, och han sydde ihop det själv hos en vetrinär (som han dödat). Och jag blev så illa till mods av det (av okänd anledning) att jag inte har velat se mer.

Och Roger vill att jag ska se Transformers 2 och 3, för att snart kommer det tydligen en fyra. Om jag inte minns helt fel. Vilket jag säkerligen gör. Och jag minns ju att när jag hade sett ettan så ville jag direkt se tvåan, men den fanns inte på Netflix. Men nu har jag köpt hela boxen (inte om det kommer en fyra då... ) så jag kan se alla filmer.

Men det blir aldrig av, precis som med allt annat i livet som jag planerat. Jag ska se alla filmer jag inte har sett här hemma än. Jag ska läsa alla böcker. Jag ska skriva min förbaskade bok. (En bra grej där då är väl att först komma på vad man ska skriva om.) (Och det har jag inte gjort än).

Jag ska jobba som fan. Spara pengar. Leva, sova, dö. Ungefär. Hur fasen hittar folk tid till annat? Slappnar folk aldrig av, eller slappnar jag av lite för mycket som kan ägna en hel eftermiddag i soffan. Förmiddag med för den delen. Jag kan ägna en hel dag åt att svarva navelludd i soffan. Så det kanske är jag som inte har motivation och driv nog att orka göra allt det där som jag vill men inte riktigt vill göra heller.

För när jag har gjort allt då... vad fan ska jag göra då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0