Ja... jag vet inte riktigt.

Det är både roligt och inte roligt att kolla på bilder av sig själv sen några år tillbaka. Och man kan väl säga att jag inte har varit lite ego genom åren. Ganska många bilder på mig med andra ord. Men det är ju kul att man minns särskilda omständigheter och situationer kring bilder, även om det är flera år sedan.
 
19:e Februari 2006. Hemma hos Chrillos i hennes säng. Linne och halsduk, klassisk outfit. Jag frös ofta på den tiden, men tyckte tydligen inte att det var smartare att ta på sig en tjocktröja istället för halsduk. Smartass. Bilden är tagen med Chrillos cam, därav kvaliteten. Eller bristen på den ^
 
13:e mars 2006. Tagen hemma hos Chrillos igen. Vildvuxet hår, vit skjorta - klassiskt 15årig elin. Bilden är röd eftersom vi satte en röd plastsak, typ filter, framför blixten. Fanns gult, grönt och blått också. Kan väl kanske tillägga att den där plastsaken hörde till baslådan. Som blinkade i olika färger. Svagt minne.
 
2:a April 2006. En av våra... "spöka ut elin och ta kort"-sessioner. Fast spöka ut är väl inte rätt ord, då vi faktiskt hade den stilen, men inte så extrem kanske. Jag gick med andra ord inte runt med jättesvartmålade ögon och hänglås kring halsen. Inte heller genomskinliga linnen kanske jag ska tillägga.
 
10:e Maj 2006. Bilden talar för sig själv. Men jag was indeed in need of some colour in the hair.
 
1:a juli 2006. I byastugan i Västanträsk. Vi gjorde mohawk på Chrillos med hjälp av sockervatten och/eller gelantin och vi tänkte att det skulle vara roligt att göra spikes på mig. Såhär blev det när jag kammade ut skiten. Troll.
 
26:e Juli. Hade hunnit färga håret lila. Kortet är taget av LosChrillos som står bakom mig och tar kortet.
 
3:e augusti 2006. Augustibuller, i väntan på Mimikry. Genuint lycklig.
 
14:e oktober 2006.
 
12:e Maj 2007. Tagen i mitt rum på Haga. Fingret som gör allt suddigt är såklart Chrillos.
 
8:e Juni 2007. Hade varit och firat att bror tog studenten. Därför är jag så tillfixad.
 
13:e juni 2007. Hade dumpat kräket som var otrogen och Chrill och Erica söp ner mig i Ericas lägenhet. (Ja, det var väl lite frivilligt också). Den kvällen fick Chrillos släpa med mig hem till sig, för hem kunde jag ju inte gå och vara full.
 
14;e augusti 2007. Här var jag också påverkad. I Holmsund, hos Johan. Tror det var den kvällen vi hånglade också. Av vilken anledning vet jag inte, för jag var rätt så borta. Förövrigt väldigt stylish med en knallorange tröja till mitt lila hår.
 
28:e augusti 2007. Bara några dagar efter att min morfar gått bort. I min "lägenhet" i källaren på grubbe. Som var till bredden fylld med äckliga långbenta spindlar.
 
24:e Mars 2008. En av våra fotosessioner. Jag fick dagen till ära rulla runt i snön i min fina antinazitröja. Som såhär i efterhand inte alls verkar vara en antinazi utan antisol... Den som gjorde tröjan hade inte koll på att en svastika i nazistbemärkelse är vriden lite till så att den pekar uppåt. If you know what I mean.
 
12:e april 2008. När man ser bilder där en större del av kroppen är med så inser man att man borde ha insett att det var påväg utför för länge, länge sen. Hårdbanting AB här hemma, jag ska bli smal igen.
 
20:e februari 2009. En obligatorisk "innan jag går till skolan bild". Finns endel av dom i min lilla egomapp. Tagen i min centrumlägenhet som låg ovanför Unionen. Saknar den ibland, det var en fin lägenhet.
 
23:e Maj 2009. Om jag inte minns helt galet så är den här tagen i samband med kulturnatta det året. Men jag minns förmodligen fel.
2:a december 2009. Vi hade en ute i snön fotosession, men tog mest bider på oss själva. Det slutade iallafall med att jag bifogade den här bilden med mitt cv och personliga brev som jag traskade in med till ica maxi.
 
6:e juni 2010. Jag och babe var i täfteå och fiskade. Eller babe var, jag ville inte fiska så jag tog med mig kameran och tog mest bilder på mig själv. Men jag verkar ju glad iallafall.
 
21:a september 2010. Bilden är tagen en av dom sista kvällarna på Rhodos.
 
18:e noveber 2011. Bilden är tagen i Fredriks kök i Göteborg, när vi flög ner för att flytta upp honom till Norrland. Dålig mat i dagarna tre resulterade i några kilos viktuppgång. Pizza tre dagar, indiskt och thai. Gott var det, och det är väl det som räknas ^
 
23:e november 2012. Efter att jag klippte mig senast.
 

Tagen förra veckan. Åhja, man kan väl inte säga att det har gått helt utför med utseendet. Bara med vikten. Och den har väl snarare gått uppför, än nerför, kan man väl säga.


Jag blir förövrigt lite sugen på att spara ut håret. Men samtidigt inte. Usch vilket dilemma när man vill äta kakan och ha kakan kvar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0