Oh, he's angrY!

Jag borde inte läsa tidningen. Jag blir bara upprörd. Över flera olika saker.

Radiotjänst. Att dom ringer och gör hembesök numer även på helger (det gjorde dom innan också, jag "åkte fast" när vi hade personalfest. Dom ringde efter sex på en lördag). Jag tycker att radiotjänst kan skita ner sig. Eller svt, och SR.
Har vi inte kommit längre i tiden än såhär? Ska det inte vara frivilligt? Varför ska jag betala 2000 spänn till ingenting? Enda gången jag ser på Svt är typ när det är melodifestival, nån enstaka gång på doobidoo eller så ska det låta. Annars går det ju mest bara skit på dom kanalerna. Och det finns ju enkla lösningar.

1. Lägg in reklam.
2. Lägg avgiften på skatten.
3. Gör det till en betaltjänst. Dom som har betalat får en kod som man knappar in eller något sånt.

Easy peasy.

Körde bil utan körkort - i 20 år. Fick 14 dagars fängelse + att dom beslagtog bilen. Som var värd ca 10 000. Tänker inte tidningar vad dom skriver? Vad skickar det för signaler? Nu kanske jag underskattar männskighetens intelligens, men kommer inte nån dumfan att köpa en bil och börja köra - trots att det saknas "tillstånd"? Det han gjorde är ju nästan, om man ska se det ekonomiskt och att han var pensionär - billigare än att faktiskt ta ett körkort. Och eftersom han har lyckats köra utan körkort i 20år utan att bli påkommen så måste han ju ha varit rätt duktig förare.

Aftonbladet skriver om att Melodifestivalen redan kan vara uppgjord. Att dom favoriserar Yoko ono.
Jag vet förresten att han "heter" YOHIO. Varför det måste vara stora bokstäver vet jag inte. Och jag kan ju även tala om att jag hoppas att det är fel. Även om jag vet att det förmodligen inte är det. Som sagt, svt är ju ena riktiga lurkar. Det borde vara valfritt om man vill stödja skiten eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0