Plingplong lät det. Klart man vaknar.

Känslan när man går in på aftonbladet och läser att en man har dödats i en lavin, när man vet att man har en bror där i helgen som gillar offski. Turligt nog finns facebook så man kan forska lite och se att det inte var ens bror.

Jag vaknade halv åtta i morse. Jag är dock osäker på om det var frivilligt eller om jag väcktes av mail/smset från min kollega/chef. Jag tror att jag var vaken redan innan plinget. Såhär tidigt har jag nog inte varit uppe på väldigt, väldigt länge. Om man inte räknar dom dagar jag jobbar och kliver upp 4.30. Såklart.

Nu ska jag stänga ner datorn och försöka åka till Burträsk och mamma. Roger är ändå ganska förkyld och hade väl planer på något slags alkoholintag ikväll. Så jag tänker att då kan jag åka till Burträsk och mysa framför melodifestivalfinalen tillsammans med mamma. Eller Chrille, beroende på hur läget ser ut.

Jag håller förövrigt tummarna på att Yohio inte vinner. Det är väl en bra låt, men den är lite .. tam. State of drama var ju också bra, men den var också ganska tam. Det händer som inget.
Jag hejar på David, Robin eller Ulrik. Möjligen Sean banan, bara för att få se hur europa skulle reagera på den. Dvs, hur låga eller höga poäng vi skulle få. Det är någon till som jag kan acceptera ifall dom vinner, men jag tror mest på herrtrion som jag nämnde. Tror deras låtar skulle klara sig bättre än övriga. Men man vet ju inte vad europeérna vill ha i år.


Kommentarer
Postat av: wajd4

Robin vann. Kul!
Då får man bara hoppas på att det inte berodde allt för mycket på att Christer Björkman hade ett "finger" (eller värre) med i beslutet. ;-)

Svar: Yes! Nu får vi hoppas att han går bra i Malmö också :) Tror inte att Christer Björkman hade så mycket med det att göra, för han ville väl att Yohio skulle vinna. Däremot kan vi nog tacka den internationella juryn :)
elinmbr

2013-03-09 @ 23:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0