Vad jag vill

Jag vill skriva en bok.
Jag tycker väldigt mycket om att skriva, tänkte skriva älskar - men jag det är inte direkt rätt ord. Jag tycker väldigt mycket om att skriva passar bättre, eftersom det är sant.
När vi bara hade modem hemma, vilket resulterade i att vi bara fick sitta på internet typ 30 minuter per kväll (det var tider det, tänk om man kunde klara det idag också), så satt jag ändå mycket vid datorn. Och skrev. Och pysslade med exel. Mest skrev.
Jag skrev en bok. Eller det hade kunnat bli en bok. Det var en lååång historia om en flicka som rymde hemifrån, för att få vara med pojken hon tyckte om. Men inte ens när hon fick vara med honom var livet enkelt.
En ganska kass historia om jag får säga det själv. Men det var nog närmare 180 A4 jag knåpat ihop. Om absolut ingenting. Jag har aldrig varit särskilt bra på det här med att korta ner saker och ting, komma till poängen. Så efter 180 sidor hade flickan i princip lyckats komma till pojken hon tyckte om. Jaha. Sen då?

Jag raderade skiten och tänkte aldrig mer på den. Det kanske var dumt gjort.

Jag har försökt skriva sen också. Men jag har aldrig kommit längre än 2 A4 innan intresset svalnat. Jag har inte vetat hur jag ska fortsätta, hur jag ska skriva för att göra det intressant. Jag har några gånger försökt skriva en bok utifrån mitt eget liv, men det har inte funkat. Det har blivit för nära, och ganska trist. Man kan ju inte skriva nåt som kan såra någon i ens omgivning. Och folk är ganska lättstötta nu för tiden. ^

Jag och Chrill försökte skriva en bok, eller historia, tillsammans. Tror det var något i stil med en Punkare som hette Pierre som precis flyttat till Örebro och träffade en fräck tjej i glasskiosken. Eller nåt. Det var nåt sånt iallafall. Det är det jag minns. Punkare, Pierre, Örebro, Tjej, Glasskiosk. Nånting om en parkbänk också. Men det projektet falnade också, och raderades.

Men... En vacker dag ska jag skriva en bok.
Sen hur jag ska få den publicerad och hur jag ska kunna leva med det är en annan femma. Jag får skriva boken under annat namn. Vad det nu heter. Så ingen vet att det är jag som skrivit den.
En början är väl att faktiskt börja läsa böcker igen, och återfå inspirationen och hur man bygger meningar och sidor och historier.
För på den tiden läste jag ju typ en bok per dag. Alltså... En bok. 280 sidor. På 24 timmar. Det blev ganska sena kvällar och nätter.

Vad vill jag ha sagt?
Jag vill skriva en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0