Vi börjar med fail och gör ett nytt försök imorgon.

Mitt nya hälsosammare liv började med 3,7 kilometer promenad i världens blåsväder. Drevsnö är inte det som föredras på promenaden, men jag gick iallafall ihop några slantar till kvinnohjärtat.

Sen gjorde jag varma mackor (fail i mitt nya nyttiga liv). Till middag blev det 4 morötter. Och nu dricker/äter jag smoothie gjord på crème fraiche, lätt yoghurt, hallon och floursocker. Gott och minskar sötsuget. Och jag hoppas jag kan hålla det uppe så att jag faktiskt går ner i vikt också.

Babe ringde och ville att vi skulle börja (om) med LCHF. Vi har aldrig kört det så jag vet inte riktigt vad han menade. Dessutom är jag ganska negativ till just LCHF. Däremot kanske vi börjar om med viktväktarna, efter att vi ätit upp allt viktminskningspulver vi har hemma.

Jag vägde mig imorse. Sen jag vägde som mest, när jag insåg att jag inte bara borde utan måste gå ner i vikt, har jag förlorat 9 kilo. Det är väl inte jättebra för 6 månader, men man brukar väl säga att en långsam viktminskning är en bra viktminskning ^

Så nu ska jag försöka håll mig borta från godishyllan och försöka äta nyttigt. Och motionera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0