Ganska dålig deal egentligen.

Det är dagen efter man kommer ihåg varför man inte dricker oftare än ca två gånger per år. Fy fasen vad jag har mått dåligt, eller mår dåligt fortfarande. Bakis, kan man nog kalla det. Trots att jag inte tycker att jag drack så mycket igår . . . Sen tänker man tillbaka, och ställer det mot att man dricker - som sagt - ungefär 2 gånger per år. Jag tål nog inte alkohol så bra, och har man dessutom sovit dåligt natten innan och klivit upp 4.30 + ätit dåligt.. Mmmh, ja nä det är väl inte så märkligt att jag mår såhär idag.

Roger tyckte att jag såg tärd ut i morse. Alltså halv tolv när jag vaknade. Innan han åkte till verkstan för att skruva lite frågade han hur jag mådde (det var väl ungefär halv tre).

"Som sju tunnor bajs". Moget jag vet ^. "10 tunnor så är man död".

Jag ska nog överväga att ändra planen om alkoholförtäring vid den stora personalfesten, som är om 3 veckor. Igår hade vi - som jag nämnt i tidigare inlägg - avdelningsfest á la mexico. Det var så jäkla nice. God mat med härliga kollegor kan ju inte bli annat än rätt. Jag kan inte fatta att jag inte tänkte gå från början.
Min kära sambo ska kanske ha fest ikväll. Han vet inte själv än, det beror väl lite på. Så jag måste städa. Och då undrar alla varför jag måste städa om han ska ha fest. Jo. För att jag vill gärna ha nån ordning här om det kommer folk. Och min andra hälft bryr sig inte så jättemycket egentligen. Också har vi ingått en deal att han ska handla massa onyttigheter till mig på ica innan ha far till grabbarna för att höra läget inför ikväll ... och i gengäld så städar jag.


Så det är väl bara att sätta igång då. Det finns två möjligheter här, antingen mår jag bättre av att göra nåt. Eller så kräks jag och får städa ytterligare lite till. Vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0