Jag lär känna mig själv

Jag har haft en sån här konstig dag idag. Jag var väl hyfsat glad och nöjd i morse men sen blev jag irriterad och halvt folkilsk och bara grinig. 

En sån dag då man helst ska gå och gräva ner sig. Också har jag blivit såhär "stirrig" också. Alltså jag fäster blicken på något utan att riktigt märka det och ser väl inte direkt föremålet jag tittar på. Typ bara glo rakt ut i luften, och försvinna i tankarna och sen återvänder man till verkligheten och inser att man kanske har stirrat på någon. Kanske. Jag vet inte. 

Jag har märkt många saker med mig själv på kort tid. Som jag nog redan visste, men det har nog blivit mer uppenbart för mig. 

1. Jag är sjukt dålig på att ta komplimanger. Jag kan inte hantera det typ. Jag är inte van, typ svältfödd, så jag vet helt enkelt inte hur man reagerar. Jag tyckte jag blivit bättre men idag var jag ju bara kass. 

2. Jag har ganska uselt självförtroende. Och om inte jag tror på mig själv, vem ska då göra det? 

3. Jag observerar rätt mycket. Särskilt folk, i sociala sammanhang. Förmodligen för att jag själv är ganska crapy själv på det sociala. Eller folk överlag. Folk är intressanta att titta på. 

4. Jag kan inte hantera ögonkontakt. Jag vill kunna se folk i ögonen utan att det känns obehagligt, men som sagt är jag inte så bra på det sociala. När jag ser någon i ögonen känns det typ som att jag utmanar någon, haha! Så har du lyckats hålla ögonkontakt med mig längre än en microsekund - känn dig hedrad. 

5. Jag har lite kontrollbehov. Jag vill gärna ha koll på allt. Samtidigt. Hela tiden. Och jag är lite perfektionist. Jag tror det är därför jag har varit på dåligt humör idag, varför det vände. Jag har inte hunnit det jag har velat idag. Blä! 


Ny dag imorgon. Då stället vi in oss på strålande humör och allt kommer vara perfekt. Och då borde jag nog gå och lägga mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0