Jobbar du jämt eller?

Jag kollade mitt schema över hur jag har jobbat dom senaste torsdagarna. Jag brukar, som känt för dom flesta, ofta jobba extra på dessa torsdagar.

Normalt är jag alltså ledig varannan torsdag. Men jag har jobbat varenda en sedan vi kom hem från Belgien. Alltså 4 gånger. 

Och folk har börjat fråga på jobbet. "Jobbar du jämt Elin? Är du aldrig ledig? Vet du hur man är ledig?" 

Och ja. Det kanske ser illa ut, egentligen. Jobbar jämt = arbetsnarkoman. Är alltid på jobbet = gillar inte att vara hemma = kärleksrrubbel. 

Men det är faktiskt inget sånt. Möjligen arbetsnarko, men det är ju bara för att jag gillar mitt jobb så grymt mycket ! (Oftast, bör jag kanske tillägga, ibland blir man trött och grinig). 

"Blir det julklappspengar eller?" 

Nja. Snarare badrum/nytt golv/nytt tak/nya fönster/nya termostater/torktumlare/ny bil/tilläggsisolering/ny ytterdörr/nya lås/nya garageportar/avbetalning/sparande/tapeter/uppdaterat kök/biorum/gym/relax/////pension/osvosvosv. 

Vi köper inte julklappar längre. Vi kör julklappsspelet. 300kr var. Typ. 3 saker, 100kr styck. Billig jul. 

Så ja. Jag både vill och måste jobba. För jag vill ha pengar Nu! Jag vill renovera Nu! När vi börjar renovera igen kommer jag inte jobba lika mycket. Precis som i somras. Mycket jobb hemma = inte så mycket extrajobb inte hemma. 

Så länge det känns bra för mig, ey? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0