Man skulle vinna på lotto. Men då måste man förstås spela på lotto först.

Det har inte hänt så mycket sedan sist förrutom att jag varit utomordentligt kass på att blogga. Men har man inget att blogga om så blir det så. Nä nu ljög jag, det finns alltid något man kan skriva. Jag har bara inte haft lust.

Förra söndagen var vi på k-rauta och köpte väggmaterial. Fibo-trespo. 14000 slutade det på, men det känns helt värt det. Det kommer bli så jävla snyggt! Nu fattas det bara golv och golvvärme och .. lite småfix. Golvbrunn, rör och lampor och såntdär. Lite planering. Kanske kan börja riva innan jul. Yey!

Vi har planer på att börja riva i källaren också, vi ska plocka bort några garderober och bygga litegrann och sådär. Roger's idé. "En bänk där du kan vika kläder." . Jaha. Tack? Där jag kan vika och sortera kläder. Det är ju visserligen sant, det är ju jag som viker kläderna. Och när vi väl har skaffat oss en torktumlare så blir det väl ännu bättre, eftersom då kommer kläderna faktiskt vara där nere så det är lönt.

Vi börjar känna att vi har vilat tillräckligt nu. Jag har börjat fundera på hur man kan bygga hyllor i vår walk-in-closet. Eller walk-in-bombnedslag som jag kallar det. Det är därför det behövs hyllor och lite organisation där inne. Tur det finns en dörr man kan stänga ^.

Och sen har jag funderat på hur det skulle bli om man rev garderoben i hallen, huvudentrén som ingen använder eftersom vi inte kan låsa upp den utifrån. Haha. Eller ja, pappa använder den och några av Rogers kompisar som inte riktigt har förstått det där med att vi går in via carporten. Det skulle vara så najs om vi kunde få till och kunna använda huvudingången, för att det är ganska trågt/risky att använda den andra på morgonen eller om man är fler. Trappen är ju ganska brant, jag har varit påväg utför flera gånger.

Jag tycker vi har tillräckligt med garderober så att vi inte behöver den i hallen. Men ... ja. Jag vet inte hur drygt det är att riva en garderob, eller hur det ser ut bakom. Men om vi skulle ta bort den så skulle det ju faktiskt gå ha ett sidoljus. (Avlångt fönster bredvid dörren.). Eller så köper man bara helt enkelt en dörr med fönster. Det är ju så grymt mörkt i vår hall. Samtidigt gillar jag vår dörr. Men den är väl ganska gammal, så frågan är ju hur välisolerad den är. En röd dörr kanske vore snygg.... Åh. Utgifterna som kommer med ett hus. Blä! Är det konstigt att jag måste jobba jämt?! 

Roger har börjat kolla på öppna spisar. Jag tycker han felprioriterar. Igår kollade vi på teveapparater på Mediamarkt. För att vi inte behöver en ny teve. En större tycker Roger vi ska ha. Minst 62". För att bräcka svärfar. Men... det blir ingen teve innan vi har nytt golv, och när vi har nytt golv så lär ju dagens teveapparater vara omoderna.

Ingen som vill skänka oss sådär... 18 000? Så vi kan köpa nytt golv direkt? Det skulle vara sjukt awesome. Dom vi har är så jobbiga att städa. Gammal korkmatta. Huuugha! och dom är ju inte snygg heller. Och lagade med tejp på sina håll. Menmen, toan först.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas på att få se lite mer bilder på huset i bloggen :)

2013-11-17 @ 19:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0