Bara en dröm

Sedan jag kom hem från jobbet har jag typ inte gjort någonting. Jag sprang ett ärende på stan (vuxet!) innan jag åkte hem. Körde förmodligen en omväg på 1 mil, men det känns bra att ha det gjort. 

Min kära mormor ska virka en duk åt oss, en dubbelvirkad till köksbordet. Jag kan ju ingenting om sånt, så jag hade två trådstumpar och ett färgexemplar av vår soffa. Och mått. Och hon i garnaffären var så sjukt hjälpsam och jag tänkte att "shit det här blir dyrt". 146kr betalade jag. Det är överkomligt för 1 härva och 3 nystan. Eh. 


Jag har kollat på Jordan, rättsläkare. Ett minne från barndomen typ. Jag såg det titt som tätt, vi hade bara utbudet med ettan, tvåan och fyran. Fram tills dom la ner det analoga, så det är ju inte så länge sen  ^0 


Jag funderar på att gå och lägga mig. Jag kände mig inte direkt utsövd i morse. Dels blev jag väckt några gånger, först för att påminnas om att packa och frysa köttfärsen, sen snarkade jag tydligen. Och sen kunde inte jag sova för att någon annan snarkade... Jhmm undrar vem.  

Sen drömde jag en mardröm om att jag kom hem från jobbet och båda ytterdörrarna stod på vid gavel (dock var dom inte på rätt plats. Eller groven var rätt, sen var den andra dörren på andra kortsidan så jag kunde se rätt igenom huset.) 
Soffan var flyttad och stod mitt i rummet men inga teknikprylar var borta. Det enda som fattades, som alltså var stulet, var mina tavlor. 

Ve och fasa, vad jag blev upprörd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0