Onsdag, min första ledig dag på två veckor.

Idag har jag haft en ganska bra dag. Jag har inte varit särskilt produktiv, men det behöver man ju inte alltid vara. Först låg jag kvar i sängen tills klockan var ungefär tolv, och som jag skrev på facebook "sometimes it's not a crime to spend the day in bed.". Från Bad Religion's låt Bootstamping on a humanface forever. Eh.

Sen samlade jag ihop allt skrot vi hade hemma och åkte och källsorterade, och pantade, och handlade. Jag fick till och med tillbaka pengar, tjoho! Hade en liten olycka vid vår källsorteringsgarderob också. Vi har 7 plastbackar från Ikea staplade på varandra och jag höll på att tömma kartong och sånt till papperskassar, för att underlätta för mig själv. Tror ni inte att stapeln tippar då? Jo.

Jag hann rädda upp det mesta, men den översta ramlade ner över mig. Och vad har vi i den översta? Smart nog glas och aluminium. Inga skador på mig, med det blev lite glaskross och städning för min del. Wunderbar.
Pantade 108 burkar/flaskor och på listan som sitter bredvid kunde jag läsa mig till att jag sparat världen tillräckligt med energi för att kunna gå på bio. Tjoho!

Efter det har det inte hänt så mycket mer. Jag har tvättat två maskiner, varav jag har hängt upp en. Jag måste lära mig att hänga upp före jag startar en ny, för jag upptäckte att det blev ganska fullt av den första. Jag kanske får köpa mig ett till torkställ.

Har glott på en film på netflix. Unknown, med Liam Neeson. Jag gillar ju praktiskt taget allt som Liam Neeson gör, så jo, jag tyckte att filmen var bra. Lagomt twistad film.

Också har jag gjort en gryta också, på högrev och massa lök.

Mh.. Ja så jag har väl varit ganska produktiv idag, även fast jag tycker att jag mest har legat och svarvat navelludd i soffan. Vilket är det jag har gjort mest. Men ibland måste man få ägna tid åt meningslösa saker också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0