Typ nästintill döende.

I onsdags kväll så kände jag att någonting inte riktigt stod rätt till i halsen. Den kändes torr, kliade och var allmänt dryg. Och det blev väl inte direkt bättre. Jag försökte allt, vitlök, chili, te med honung, varm svartvinbärssaft, alvedon och kanjang, hostmedicin både mot rethosta och slemhosta men det blev inte bättre.

Men det var bara halsen. Jag kände mig relativt pigg på torsdagmorgon, även om jag lät som att jag hade satt 93 argsinta katter i halsen. Hur nu det låter. Jag for till jobbet iallafall, gjorde det jag skulle fram till klockan 8 och sen gav jag upp. Det är den kortaste arbetsdagen jag har gjort. Men det kändes som att jag hade sprungit ett marathon.

Så jag åkte hem. Drack lite te med honung, åt lite glass, gick och la mig. Sov fram till två eller så, såg några avsnitt av "The 4400". Sov lite till. Tog några alvedon. Sov lite mer. Tyckte synd om mig själv och sov ännu lite till. Jag köpte två paket med alvedon förra veckan. När jag hade så ont i huvudet. Dom två förpackningarna är slut, och vi har köpt hem ett tredje. Nu är visserligen både jag och Roger mästare på att ta med oss varsin karta lite överallt, men den här gången tror jag faktiskt att vi har ätit upp allt. Typ alvedonmissbrukare deluxe?

Jag sa till Roger igår att min lever förmodligen inte mådde så bra av det här, eftersom jag inte minns när jag tog senaste alvedonkuren utan mest gick efter smärta och på ett ungefär "tog jag en nyss? nä. Nä då kan jag ta en till". Han tyckte att jag skulle ta en innan jag gick och la mig och sen skulle den fan vara bra.

Idag har jag inte haft så ont. Igår kändes det lite som att min hjärna höll på att smälta. Så det kanske håller på att bli bättre nu. Det var ju en sån här förkylning som bara smög sig på och attackerade, så den kanske försvinner lika snabbt som den kom. Jag kanske är symptomfri på måndag? *hoppashoppashoppas*

Annars är ju jag en sån som inte blir av med förkylningar. Jag får dras med dom i minst en månad. Kanske slipper det den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0