13 dagar.

Ja, det här med att känna sig så sjukt taggad som jag konstigt nog gör är väl kanske inte alltid bra för hälsan. Och att precis fått lönebeskedet som var något av en disappointment efter en månad med 22 000 in.

Så jag loggade in på vår sida där man kan se sitt schema och lediga tider och så. Jobbmässigt alltså. Och vi vet väl alla redan här var det här tar vägen nu, för det blev ju som så att jag råkade ta på mig en extratid. På torsdag. Så det blir en 13dagars för min del.

Men det känns lugnt, för att jag är på ett strålande humör. Roger jobbar ändå hela torsdagen och jag älskar mitt jobb. Och vi har ju inget större projekt på gång förutom att spara pengar så att vi kan börja renovera toaletten. Och ska man spara pengar så kan man lika gärna jobba och tjäna pengar.
 
Det enda som blir lidande kan man väl säga är hemmasysslorna. Städning, tvättning, krattning.. Men det kan man ju göra efter jobbet som normala människor.

På tal om det så har jag lite tvätt att vika. Och tvätt att hänga. Och tvätt att tvätta. För jag hinner en maskin till. Eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0