Vi måste ta tag i det här nu.

I morse innan jag klev upp så kom jag till insikt att jag måste ta tag i min viktnedgång igen. Strax innan vi flyttade hade jag ju gått ner 20 kg från då jag vägde som mest, men vi kom ju som av oss i flytten. Rutinerna har inte riktigt infunnit sig, men om vi bara kommer in på rätt bana igen så tror jag att det här kommer att bli ruggigt bra.
 
Vi äter förvisso inte så jätteonyttigt längre, egentligen, det blir lite godis nångång och inte varje dag som det kunde blir förr. Vi äter inte så jätteonyttig mat, förrutom kanske när vi äter pizza - vilket inte händer ofta. Annars är det potatis och en köttbit med lite sås, och inte sås med lite mat till. (Haha).

Det här med motionen har ju också rumpat ur totalt. Nu är vi visserligen ganska aktiva runt själva huset, men jag vet inte riktigt hur många kalorier man bränner på att dra en pensel upp och ner utmed en vägg. Visserligen klättrar jag mycket upp och ner.... men det är nog långt ifrån all motion jag behöver.

Vi har det väl i åtanke, men vi följer inte "programmet" maniskt.
 
Sen vi flyttade, typ på 4 månader, har jag gått upp 6kg. Nu känner jag mig förvisso ganska uppblåst idag, inte alls sådär "lätt och smidig" som man brukar/borde. Så vi kan väl kanske säga att jag har gått upp 5kg. Det brukar ju kunna variera +/- 2 kg på en dag, beroende på när man väger sig... Men ändå. 5 kg är inte bra. Det är lätt att lägga på sig och svårt att skaka av sig.
 

Så, jag kom iallafall till insikt att jag borde ta tag i det här nu. Nu. På en gång.

Också klev jag upp och tuggade i mig en Daim.

Bravo Elin. Ett steg närmare ett godisfritt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0