En text om ingenting

Gick till Ica tidigare idag och träffade en före detta kollega. Hade med mig Svanteman och fick frågan "men när hände det här då?". 

Och inatt är det 4 veckor. Tiden går fort när man inte får sova som man borde ^. 

Grannarna har reagerat på lite olika sätt, den ena var borta på semester och visste att vi skulle få medan dom var borta. Dom åkte på beräknad dag, och skulle vara borta 14 dagar så det var säkert. Och trots att vi inte är vän på Facebook (det är där allt händer) så hade dom fått reda på det... Hmm. Ordet går. Å andra sidan så bar väl ordet spritt sig snabbt i burträsk också, och dit har vi bara varit en gång och ingenting på byn ^. Min bror fick höra grattis från bekanta på kiosken redan samma dag. 

En annan av grannarna sa att vi bara försvunnit och undrade om det blivit för tidigt, medan en tredje tyckte att jag varit otroligt hurtig, smidig och arbetssam ändå ända fram till slutet och att jag måste haft en ganska bra graviditet. 

Och det hade jag väl.jag mådde bara illa i början, som man brukar och sen har jag inte haft några besvär. Inga foglossningssmärtor, ingen halsbränna ( efter att jag slutat jobba), och jag blev inte överdrivet stor. Gick som sagt bara upp 3kg, och fick ingen direkt kalaskulan. Tycker jag. Eller upplevde jag det som då, såhär i efterhand då man kollar på bilder så var den ju ganska rund och go. 

På tal om jobbet. Jag kan inte fatta att jag varit hemma i 11 veckor. Det är 3 månader!! Jag har inte träffat någon av mina kollegor på 3 månader!? Och då har jag ändå varit inne 2 gånger, men aldrig träffat någon jag är tjenis med. Har visserligen varit på konstiga tider, och jag har mest sett sommarjobbare.. 

Jag vet inte om det innebär att jag har för dålig kontakt med mina kära arbetskamrater. Jag är väl dels ganska dålig på att bjuda hem folk. Tycker folk kan bjuda in sig själva ^^ 

Men om någon läser det här, hä ä ba å köm! Roger börjar om och jobbar på fredag, så jag kommer behöva något att göra om dagarna. Och fika är väl ett utmärkt tidsfördriv, som man gör bättre med någon fler än sig själv ! 
Imorgon kommer dock Therese, det ska bli superkul och jag hoppas Svante är på sitt bästa humör :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0