Onödigt gött

Alltså. Kakorna jag gjorde igår blev - som Roger uttryckte det - onödigt goda. Och jag håller med. Och dom var läskigt enkla att göra, så risken är ju att kilona hopar sig nu ^^ haha. 

Vi har ju gått banans med bakning här hemma dom senaste 4 veckorna. Okej, första veckan efter bb var väl inte så aktivitetsfylld, men sen har vi bakat och sjåat. Och ätit och därmed fått baka nytt.

Vi har bland annat bakat för att tömma frysen på frukt&bär för att istället fylla den med bakverk - med frukt och bär. 

Det är mer troligt att det används om det är färdigbakat när man fryser det, än att frysa och ta fram och baka. 

Äpplen framförallt. 
Och nu är det snart dags för nya. Vi får många äpplen i år igen, så jag vet inte riktigt vad man ska hitta på. 

Men kakorna igår. Wow. 
Smördeg, antar jag för det var mycket smör, kondenserad mjölk och nobless. Mmmm. Mamma brukar göra dumlekakor på så vis, men istället för dumle blev det kondenserad mjölk. Som kan bytas till karamelliserad (samma sak men man slipper koka skiten).

Borde gå göra bärkakor på så vis också. Kanske ska testa framöver. Smördeg - hallon - nobless. Kan ju inte bli så tokigt?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0