Bara massa blabber. Och ett recept, typ.

Jag sa till Roger att jag skulle vara såå duktig idag. För att jag hade så mycket energi när jag kom hem från jobbet. Mycket är väl kanske att ta i, men allting är ju relativt. Så mycket energi om man jämför med för några veckor sedan då jag praktiskt taget dog när jag kom in genom dörren.

Men lite har jag ju faktiskt hunnit. Jag plockade ur diskmaskinen, och plockade sedan i den igen sedan middagen igår. (Som förövrigt var så sjukt god, åt den förra veckan med chrillos också och det var så sjukt gott att jag var tvungen att göra den igen). Hemmagjord klyftpotatis med kycklingfilé, rubbad med Smoke Chipotle-rub från... ååh. Vad heter märket? Det var ett beiget kuvert, jag rekommenderar starkt!

Till det en sallad gjord på blomkål, purjolök, västerbottensost, lite olivolja och flingsalt. Fissalladen kallar jag den. Dels för att den inte luktar hallontårta, och för att den innehåller blomkål som ju är känd för att ha vissa egenskaper. If you know what I mean. Men det är en god sallad.

Sist åt vi Whiskeysås från jensens, men jag blev inte så impad, så den här gången blev det inte någon sås alls. I den bemärkelsen. Jag tog bbq sås. Som jag glömt namnet på också. Brown sugar nåntingnånting eller omvänd ordning.

Idag slog vi på extra stort, fredagsmiddag och allt. Pilsnerkörven i bröd. Snabbt och enkelt. Imorgon ska jag göra korvstroganoff, och sen kanske det blir pizza till middag. Det är dags att börja rensa kylen känner jag. Vi har alldeles för mycket skrot där i.

Men, som sagt, som jag började inlägget med, så skulle jag orka vara så duktig idag! Och jag plockade i och ur diskmaskinen, torkade ytorna i köket (wow vilken bedrift va?), startade en maskin med tvätt, vek tvätten som var ren och sen startade jag en till tvätt. Som borde vara klar snart förövrigt.

Men Roger sa att jag inte skulle orka mer. Och han har så rätt. Jag sitter och degar i soffan och väntar på bättre tider. Klockan är visserligen halv åtta, så det bör vara helt okej för en gravid kvinna som varit vaken sen 4.20 att krypa till kojs nu. .
Ingen kan neka mig. Mohahahah!

Jag borde dock kanske prova byxorna jag beställde, som har kommit. För om dom inte passar så måste jag skicka tillbaka dom, och då borde jag kanske göra det imorgon... Ska man tro dom flesta sidor så får man inte vara fattzo och preggo. Finns nästan inga bra storlekar på "mammabyxor". Eller så söker jag dåligt.
Än så länge behöver jag dom inte, men jag kanske vill variera mellan mer än två par byxor som jag gör nu ^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0