VH1

Alltså.. jag har fastnat för något så märkligt som VH1. Det känns som att jag berättat det här vid något tillfälle, att jag kan sitta i timmar och bara titta på diverse musikvideos som bara raddas upp efter varandra utan några större reklampauser. Inga reklamer alls för att vara petig, förutom för kanalen jag sitter och ser.

Och den ena musikvideon är ju märkligare än den andra. Och låtarna är av varierande kvalité. Och från olika årtionden. Det är ganska intressant. Har hittat några nya favoriter faktiskt. Vissa låtar är kanske sånt som inte borde vara favoriter. (Lou Cee Green - Forget You). Och vissa låtar är jag spyless på. (Katy Perry - Roar).

Märkligast är ändå topplistorna som pågår i flera timmar. Just nu håller dom på att beta sig igenom Best of the 90's. Topp 100. Igen. Och vi är inne på topp 20 nu. Och låtarna blir fan bara sämre och sämre. Jag antar att dom går efter hur populär låtarna var vid en viss tidpunkt, men att dom senaste 4 låtarna klassas som bättre än "Love actually", eller Bryan Adams ... det är ett under.

Jag undrar vilken ettan är... Jag kanske måste sitta uppe tills den spelas iallafall, bara för att få veta om det vänder snart och blir "bra" låtar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0