I veckan

Aftonbladet igår: 
Glädjebeskedet: Nu kommer värmen! 30+! 



Dom känner verkligen inte mig... 


I veckan har vi sjåat med fönsterbyte. Det flöt på ganska bra första dagen, andra dagen så blev det lite special då fönstrena var precis så brett som hålet. 
På onsdagen bråkade dom med burspråket. Hade jag vetat att burspråk var så komplicerade hade jag tagit helfönster där istället. 
Hela underredet på burspråket var ruttet, vilket vi delvis visste, så herrarna fick bygga en helt ny grund. Men nu sitter det där. 
Jag och Roger smet in till stan, tul och sen handla lite material på byggmax. Tul gick förövigt bra, bäbä väger 4kg och är beräknad på måndag.. 

Så vi börjar känna stressen. 

På torsdagen justerades burspråket och sen började dom med täcklocken. Så nu är det specialfönsterna kvar, altan och burspråket. 

Vi har lejt bort tapetseringen, så den karln kommer idag och smackar upp de resterande våderna. 
Roger ska bygga klart runt altanfönstret, jag ska måla täcklocken. Typ nu. Så dom hinner torka någorlunda. 

Så här kan jag ju inte sitta. Jag ska städa sen också. Full rulle ända in i kaklet. Men jag vill inte ta hem bäbä till byggkaos deluxe. Så jag sover hellre mindre.. Vilket känns. 

Också har jag börjat få ont i ryggslutet. Så det kanske är något på gång... Hoppas inte. I det här fallet har jag faktiskt inget emot att gå över tiden en vecka eller två ^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0