Och hela dagen försvann

Jag vaknade 6 i morse och var ganska pigg och tänkte att idag ska jag vara duktig och hinna mycket och göra det och det och det. Men sova lite till först, Roger börjar ju jobba nio så då kan jag kliva upp. 

Pfff... 
Halv tolv klev jag upp och ringde mamma. Halv ett åt jag frukost. Startade en tvätt med rogers vintertäcke - tänkte det är dags nu - och sen pillade jag på med mobilen, vek lite rena kläder och åkte klockan två och städade Saaben. Jag hittade 4 hjulbultar i bagagen. Tänk om man vetat det för 2 månader sen.... Dom var visserligen ganska rostiga. Hittade en oöppnad risifrutti vid reservhjulet också.... Bäst före 2010 eller nåt sånt. Pax inte... Haha ^ 

Så nu är Saaben urstädad, så lite grejer har det inte varit på 5 år i den där bilen. Spolade av den och tog kort. 
Nu ska Roger bara meka med crossen, sen ska vi försöka få igång vårt internet igen. Och sen försöka sälja Saaben. Och går inte det, som sagt, så kör vi den till skroten - tar igen däcken och stereon - och skrotar den. Sen säljer man sommardäcken, vinterdäcken och stereon. 

Kostar det att skrota förresten? 500 har jag för mig. Dumt om det är så, för skroten tjänar ju pengar på att sälja delar till dom som vill ha... 

Edit: blev såklart nyfiken och googlade. Kompletta bilar är gratis att skrota, saknas motor osv kostar det 500. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0